Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 29.04.2024, 05:53

Великосевастянівський НВК

Меню сайту
Категорії розділу
Шкільна документація [4]
Відкритість та прозорість закладу [8]
Мої файли [11]
Гордість школи [4]
Візитка школи [3]
Сторінка психолога [2]
Завітаємо на урок [39]
Методична скринька [28]
Гордість школи [0]
Наш рідний край [0]
Дошка оголошень [0]
Інформація про школу [0]
Виховна робота [4]
Цивільний захист [17]
Наша бібліотека [5]
Наш садочок [0]
Краєзнавча робота [15]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 41
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Аналіз роботи школи над науково-методичною проблемою за 2011 – 2013 роки
[ Викачати з сервера (27.9 Kb) ] 29.02.2016, 11:44

Великосевастянівський НВК

 

 

 

 

Аналіз

 роботи школи

над науково-методичною проблемою

за 2011 – 2013 роки

 

 

 

 

 

 

 

 

У 2011 році педагогічний колектив розпочав роботу над єдиною методичною проблемою «Формування наукового світогляду та активної життєвої позиції, розвиток індивідуальних здібностей, посилення творчого потенціалу школяра», яка була обумовлена набутками роботи учителів навчального закладу за попередні  2005 – 2010 роки.

Роботу адміністрацією школи спільно з керівниками МО було сплановано поетапно і не безрезультатно.

У 2011 – 2012 н. р. працювала творча група учителів під керівництвом ЗДНВР Дячук О.М., завданням якої було ознайомлення педагогічного колективу з публікаціями з проблемної теми. У вересні цього ж року проведено науково – практичний семінар «Особливості роботи колективу над НМ проблемою». На засіданні МР  визначили мету, зміст, і основні напрямки МР в школі по реалізації науково – методичної проблеми. На засідання педагогічної ради було винесено такі питання:

  • Удосконалення системи оцінювання успішності учнів, система тестової перевірки знань на уроках.
  • Демократизація сучасної школи на засадах інтерактивної взаємодії учасників НВП.
  • Реалізація на уроці принципів гуманізації, індивідуалізації та диференціації НВП.

Педагогічний колектив, який уже має досвід роботи з обдарованими та здібними учнями, вирішив створити дві творчі групи «Творчий учитель» та «Творчий учень». Який же результат цієї роботи?

З метою обміну досвідом традиційно у січні 2012 року проведено Місячник методичної роботи. Згідно плану роботи якого проведено серію відкритих уроків «Уроки показують майстри педагогічної праці», творчий звіт молодих педагогів «Наші перші досягнення». Особливо цікавим для всіх був методичний міст «Стимулювання позитивного ставлення до навчання». Учасники мосту дійшли спільної думки, що сучасний вчитель повинен володіти такими професійними вміннями, які були б спрямовані не тільки на передачу знань, а й сприяти формуванню творчої особистості учня, як людини нового типу, з гнучким, нестандартним мисленням. Педагоги школи поставили перед собою мету: працювати так, щоб навчання стало радістю і задоволенням для кожної дитини, щоб шкільне життя, в якому беруть участь і учні, і учителі, досягло гармонії. Як гасло у роботі взяли слова великого педагога В.О.Сухомлинського «Будь майстром, поетом, художником у справі, яку ти любиш. Немає такої професії, якій людина не змогла б дістатися вершини майстерності». Не менш цікавим був теоретичний семінар «Шляхи розвитку творчих здібностей учнів у відповідності з їх віковими особливостями», семінар – практикум «Нетрадиційні і традиційні прийоми з розвитку здібностей учнів на уроках і в позаурочний час». За результатами діагностичного анкетування та аналізу професійної, методичної підготовки проведено педагогічний моніторинг, який є одним із перспективних засобів з`ясування прогалин у знаннях, вихованні, учнів, технологією реалізації мети класного керівника – допомогти учню зорієнтуватися, сконцентрувати власні сили для покращення успіхів у навчанні, для знаходження свого місця в житті класу, школи, а в майбутньому – в суспільстві для вдосконалення власної гармонії особистості. У школі постійно відстежується якісний показник НД учнів з предметів, рейтинг успішності по класах висвітлюється на стенді «Успіх сам не приходить – ти йдеш до нього». З метою розвитку та вдосконалення науково-дослідницької діяльності учнів у школі проведено конкурс-захист НДР МАН(керівник Поліщук В.Г.), та членів НТ «Оберіг» (керівник Дячук О.М.), як підсумок розвитку пізнавальної активності школярів у травні проведено загальношкільний конкурс «Учень року». Аналіз роботи педколективу над реалізацією шкільної програми «Творча обдарованість» дозволяє зробити висновок, що педагоги школи плідно працювали над реалізацією поставлених завдань і досягли таких результатів:

  • Забезпечили участь учнів школи у районних предметних олімпіадах та інтелектуальних конкурсах – знавців української мови імені Петра Яцика та Конкурсу імені Т.Шевченка, учні посіли такі призові місця: учень 3 класу Котик Д. – ІІ місце у конкурсі імені П. Яцика (учитель Мацікура Н.В.) та учениця 8 класу Дячук Я. – ІІ місце у Конкурсі імені Т.Шевченка (учитель Лемішко Л.М.), Лемішко Д. – учень 5 класу посів І місце в інтернетконкурсі з українознавства, Яценко К. – І місце в районному конкурсі з правознавства (учитель Поліщук О.В.), Вовченко К. – учениця 8 класу має ІІ місце в олімпіаді з української мови (учитель Лемішко Л.М.), учениця 9 класу Яценко К. – ІІ місце (учитель Дячук О.М.). Член МАН Криворучко Є.  одержала статус Магістра наук на районному рівні обдарованої молоді, занесена до районної Книги пошани обдарованих дітей (керівник Полішук В.Г.).

Педагоги школи взяли активну участь у районній виставці ПД. Це такі учителі, як Дячук О.М., Лемішко Л.М., Криворучко К.Р., Мацікура Н.В., Боровець О.І. Їхні роботи занесені до районного каталогу ПД. Учителі початкових класів Мацікура Н.В. та Задорожна Л.В. надрукували свої матеріали у педагогічній пресі. Всі педагоги школи стали учасниками шкільного конкурсу «Творчий портрет учителя». Шкільний методичний кабінет поповнено методичними посібниками та методичними наробками вчителів, оформлено виставку «Кращий урок року». Педагогічний та учнівський колективи працювали творчо і натхненно, у тісній співпраці, яка і принесла відповідні позитивні результати.

     Ми впевнені, що педагогічна праця нетворчою не буває і бути не може. Педагог, який працює творчо, - це особистість, котра під впливом зовнішніх чинників набула потрібних для актуалізації творчого потенціалу додаткових мотивів, особистісних здібностей, що допомагають досягти творчих результатів.

ІІ етап роботи над методичною проблемою став логічним продовженням І етапу. У 2012 – 2013 н. р. педагогічний колектив спрямував свою роботу на забезпечення морально – психологічних умов (відсутність конфліктів, чвар, обстановка, коли в колективі панує дух любові до школи, до дітей). Адміністрація школи забезпечила сприятливі морально-психологічні умови для творчості, підтримувала й розвивала корисні ініціативи вчителів та учнів. Як гасло у своїй роботі взяли вислів В.О.Сухомлинського «Учитель – це «перший світоч інтелектуального життя». Аналізуючи педагогічну літературу, опираючись на власні спостереження, в школі вироблено модель талановитого вчителя, який характеризується такими основними якостями:

  • сумлінне ставлення до своєї справи, до виконання своїх обов’язків у будь-яких ситуаціях, за будь-яких умов. Кожний урок у такого вчителя перший;
  • постійний пошук оптимальних рішень завдань, які потрібно виконати, пошук методичних знахідок;
  • бажання й уміння досягти позитивних результатів за будь-яких несприятливих умов;
  • розвиток фантазії, уміння бачити незвичайне навіть у звичайних ситуаціях, націленість на формування творчої особистості школяра;
  • артистизм, уміння розвивати, стимулювати дитячу уяву;
  • уміння створити проблемно-пошукові ситуації, ситуації успіху;
  • педагогічний такт;
  • загальна культура особистості.

З метою створення соціально-психологічних умов розвитку індивідуальних здібностей та посилення творчого потенціалу школяра організували і провели теоретичний семінар «Сутність психології творчості; етапи творчої діяльності; стратегія творчості; динаміка творчості», організували роботу семінару-практикуму вчителів з теми «Роль сучасного уроку в розвитку індивідуальних здібностей учнів», на якому проаналізували шляхи підвищення ефективності уроку, основні вимоги до змісту сучасного уроку, методи і прийоми навчання, педагогічно доцільний вибір і поєднання їх з метою організації активної пізнавальної діяльності учнів. Творчо працювали шкільні МО. Педагогічний колектив взяв активну участь у районному семінарі ЗДНВР, який був організований на базі нашого навчального закладу і пройшов успішно, завдяки високій професійній майстерності та фаховому рівню педагогів. Відкриті уроки учителів мали нестандартний характер, з використанням сучасних інноваційних технологій навчання (ІКТ, інтерактивних та технології розвивального навчання, здоров`язберігаючих). На таких уроках і учитель, і учні працюють у творчій співпраці, вони створюють проекти, презентації, виступають дослідниками, педагог виступає консультантом, допомагає оволодіти знаннями.

З метою узагальнення набутків і окреслення подальших перспектив теорії і практики особистісно зорієнтованого навчання: стимулювання творчого, інтелектуального, духовного розвитку педагогів проведено шкільний фестиваль педагогічних ідей, засідання круглого столу «Реалізація на уроках особистісного підходу», виставку «Творчі здобутки учителів школи».

Класний керівник 9 класу Назаренко Н.В. взяла участь у районному конкурсі «Класний керівник 2012 року» і посіла почесне ІІ місце. Учитель української мови та літератури Лемішко Л.М. стала учасником районної виставки Освіта Христинівщини (конкурс серії цифрових ресурсів), вона занесена до обласного каталогу ЦР. Плідно працювала літературна студія «Світлячок» (керівник Лемішко Л.М.), шкільне наукове товариство «Оберіг», МАН. Педагоги Великосевастянівського НВК  притримуються принципу «учитель живе до тих пір, поки вчиться, як тільки він перестає вчитися, у ньому вмирає учитель», працюємо не заради слави і визнання, а заради поваги збоку учнів та їх батьків.

2013 – 2014 н.р. – це рік ІІІ етапу роботи над НМП. З метою її реалізації всю роботу педагогічного колективу було спрямовано на впровадження у НВП активних форм навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках, вивченню системи роботи вчителів по виробленню умінь самостійної творчості на уроках і в позаурочний час. Узагальнено матеріали учителя початкових класів Мацікури Н.В. ( Реалізація розвивального принципу навчання на уроках у початковій школі), вивчено систему роботи учителя початкових класів Задорожної Л.В. з питання «Метод проектів як засіб розвитку самостійної творчості учнів». Матеріали зібрано і узагальнено в посібнику « ________________________________________», який представлено на виставку педагогічних технологій «Освіта Христинівщини».

Педагоги школи спільно з учнівським колективом забезпечили організацію колективних творчих справ. Особливо слід відмітити роботу класних керівників. А саме, Криворучко К.Р., яка організувала дослідницьку роботу школярів. Зібрали матеріали із життя нашого земляка Героя Радянського Союзу І. Г.Драченка, поновили експонати Залу Бойової Слави (висвітлили у посібнику «Історія села Велика Севастянівка»). Класні керівники 5 класу Назаренко Н.В. та 6 класу Колокольна Т.П. спільно з учнями взяли участь у районному семінарі практичних психологів та соціальних педагогів, на якому поділилися досвідом з питання адаптації учнів до навчання у школі ІІ ступеня. У школі організовано роботу філії МАН (керівник Поліщук В.Г.) проведено конкурс – захист НД робіт учнів - членів шкільного наукового товариства «Оберіг». Також проходить конкурс «Учень року 2014», фінал якого відбудеться 25 квітня 2014 року. Цікаво організовано предметні тижні:

української мови, світової літератури, математики, правознавства. До 200 річчя Т.Г.Шевченка, з метою популяризації творчості поета, виховання активної життєвої позиції учнівської молоді учителем української мови та літератури Лемішко Л.М. організовано поїздку Шевченківськими місцями. Матеріали висвітлено у буклеті «Стежками Великого Кобзаря».

Традиційно щороку у лютому місяці з метою вдосконалення фахової майстерності педагогів та обміну досвідом проводиться місячник методичної роботи. У 2013 – 2014 н. р. Місячник було проведено з 15 січня по 14 лютого, оформлено наказом по школі.  Всі заходи сплановані ЗДНВР Дячук О.М. та керівниками  ШМО (членами оргкомітету) Космідайло Г.В., Лемішко Л.М. проведені на високому професійному рівні. У рамках Місячника з метою впровадження у НВП НВК ідей В.О.Сухомлинського проведено «Тиждень Сухомлинського у школі», також організовано роботу Школи молодого вчителя та Школи педмайстерності. Матеріали відкритих уроків та методичних заходів зібрані та систематизовані у шкільному методкабінеті. У роботі Місячника взяли участь вихователі дошкілля, учителі початкових класів, учителі – предметники, адміністрація школи. Фахову майстерність презентували не тільки досвідчені педагоги, а й набували досвіду роботи молоді та малодосвідчені учителі.

Аналіз відвіданих уроків дозволяє зробити висновок, що  педагоги  володіють методикою організації НВП на уроці, використовують нестандартні форми та методи роботи, інноваційні технології навчання: інтерактивні, комп’ютерні, здоров`язберігаючі, метод-проектів, технологію розвивального навчання, дослідницьку роботу. Уроки проведені нестандартно з елементами гри, змагання, подорожі. Особливо слід відмітити відкриті уроки у початкових класах:

  • урок з письма «Написання рядкової букви Х» (учитель Боровець О.І.);
  • урок з громадянської освіти «Ввічливість» (учитель Космідайло Г.В.);
  • урок з образотворчого мистецтва «Зимові розваги» (учитель Рак Т.І.);
  • урок з природознавства «Гори. Карпатські гори» (учитель Задорожна Л.В.).

Змістовно проведено семінар-практикум у дошкіллі «Пізнавальний розвиток дошкільників» (вихователі Котик С.Р. та Космідайло М.Л.).

Поділилися своїми здобутками , досвідом роботи учителі української мови та літератури Дячук О.М. та Лемішко Л.М., учитель географії Криворучко К.Р. та учитель біології Поліщук В.Г. Особливо слід відмітити дослідницьку та пошукову роботу учнів на уроках хімії, фізики та біології; розвиток творчих здібностей на уроках української літератури.

З метою обміну досвідом організовано та проведено круглий стіл на тему: «Мій особистісно - зорієнтований урок», у роботі якого взяли участь не тільки учителі з досвідом роботи, а й молоді педагоги: учитель англійської мови Рудюк В.І. - з доповіддю на тему: «Формування іншомовної комунікативної компетенції учнів на всіх ступенях навчання», учитель початкових класів Рак Т.І поділилася думками щодо використання ІКТ у початковій школі, учитель історії Котик К.В. зупинилася на питанні: «Дослідницько-пошукова робота на уроках історії як засіб активної позиції учнів».

Учитель початкових класів Задорожна Л.В. взяла активну участь у засіданні Школи молодого вчителя, на якому познайомила учасників із сутністю вимоги до використання методу проектів, поділилася матеріалами з досвіду своєї роботи.

На засіданні педагогічної ради у грудні 2013 року проаналізовано питання «Система роботи педагогічного колективу з розвитку здібностей і творчого потенціалу школярів». 

Категорія: Мої файли | Додав: вчитель
Переглядів: 396 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
uCoz